Sabtu, 29 Januari 2011

Pagi minggu yang sejuk..

Hurm....pagi2 lagi dah hujan..macam semalam jugak..lepas hubby g keje n smyg subuh ingat nak tido lagi, tp bila ingat kang rezki tak masuk tido pepagi cam ni trus sambung bc novel plak...Hari ni aku baca novel 'Sakitnya Sayang' tulisan Norhayati Berahim. Dia ni memang penulis popular...ayat2nye memang power. Isu nya selalu yang berat2. Pada sapa2 yang nak improve gaya bahasa dan ayat power bolehlah baca karya dia. Tp oleh krn topic novel ni berat skit so aku pun bc slow ajelah...sehari 2-3 page aje. Selalu tu bila aku baca novel yang tebal ni dalam 2 hari dah abis...Tapi novel ni aku dah bc sebelum ni(juz ulang baca) so aku tak payahlah gopoh sgt nak abiskan coz dah tau ceritanya cuma ingat2 lupa aje...

Hari ni boring la tak tau nak buat apa. Dah siap basuh baju, nak jemur takut ujan lagi. Ni pun mendung sgt da..tadi ujan  sikit. Nak jemur kat dlm umah tmpt jemuran dah penuh plak...jgn sampai takde baju nak pakai plak sudah..hehe..Nak kuar keta takde, hubby bwk g keje. Keta dia ada la tp aku tak berani bwk, dah sakit2 keta tu byk bunyi. Keta wira WKL 859 hubby ni byk sgt dah berjasa pada kami sejak dari belum kawin sampai la sekarang. Dulu masa aku kat maktab hubby la yang selalu amik dan hantar. Lepas kawin keta ni menjalar sampai ke Kedah dan Terengganu kami bawak melancong. Kl jgn cakap la..da memang asalnya pun dari sana kan...Ulang-alik dari Shah alam ke Johor dah kerap sgt (ms hubby blm pndah johor)...tu yang dah semput skit keta tu...

Sekarang ni dah ada Myvi aku ni alhamdulillah..boleh dah keta wira hubby tu rehat skit. Nak balik kg ke pahang tak la seksa sgt. Harap2 la keta myvi aku tu tahan lama. Kalau servis pun aku tetap hantar ke Perodua servis...mahal skit takpe janji elok...emmm...

1 ulasan: