Sabtu, 29 Januari 2011

Novel kesyanganku...


Ha...ni lagi satu kegilaan aku..membaca dan mengumpul novel...sebenornya ni hobi lama aku masa aku kat sekolah menengah dulu. berlambak novel remaja yang aku beli. tapi ntah kat mana semua aku pun dah tak ingat..dah lama sangat. Skrag ni aku nak mula balik hobi lama..beli dan kumpul novel. aku start baca novel masa umur aku 12 tahun. Masa tu rembat novel makcik aku. tak salah aku tajuk dia "Benci tapi Rindu"..novel ni memang best. dulu aku siap taip semula novel tu..tapi semua dah hilang. Tak pe kali ni aku beli aku akan jaga baik2 punya...bleh buat bahan bacaan anak cucu aku nanti.  Bagus sebenarnya kalau minat membaca ni terutamanya novel. Sebab aku ni suka sgt baca novel la BM aku masa PMR ngan SPM power...UPSR pun score...mgkin sbb laras bahasa dia yang membentuk sedikit sebanyak penulisan aku. Sbb tu la aku galakkan sgt anak2 buah aku baca novel...boleh tlg skit2 BM diorang, cuma kena pandai pilih novel lah...novel remaja skrag ni bahasa dia cincai aje..takut plak terbw2 dl peksa hancus plak..hehe..

 Dalam banyak2 novel terbaru yang aku beli...ni paling best...kisah sepasang remaja yang terpaksa kawin kerana paksaan nenek budak lelaki tu. Asalnye budak lelaki tu pun py hal, suruh Ad menyamar jadi awek dia satu malam sbb nak perkenalkan pada family dia yang dia dah ada makwe sbb kn cabar. Fmly IZ ni plak kturunan tengku2..orang kaya la tu sedgkan si AD di plak orang miskin, anak yatim plak tu...Nenek IZ plak trus berkenan kat AD dan suruh diorang kawin malam tu jugak...so depa pun kawinlah dengan diiringi kontrak perkahwinan yang diorang tandatangan berdua....ahhh..senang ckp mmg best lah...banyak konflik yg berlaku, peristiwa lucu dan mengikat memori...uih..jiwang plak...hahaa

Sekarang ni aku tengah tunggu novel terbaru M.A.I.D...katanya akan kluar bulan 4 ni...aku dah baca dah 21 bab awal yang penulis tu promo kat penulisan2u.blogspot....memang best...tak sabar nak ajak hubby g CS~MPH store...macam org gile aku tgk novel2 yg tersusun cantik kat rak...pakkal jer bajet dik oi...tu yang kumpul duit sbln RM 50...ckp 4 bulan dah ade RM200..leh beli lebih skit novel..time lapang2 leh layan hobi aku ni. tapi payah skit nak bc lately ni...busy...pas2 ni nk try layan novel inggeris plak..ok gak kan..leh perbaiki mutu BI aku yang dah semakin karat ni...hihihi...so adios..sambung lagi di episod akan datang..zasssss.................

1 ulasan:

  1. i need you >> http://rawrmeansaranghaeyo.blogspot.com/2013/07/i-need-you-novel-sponsorship.html

    BalasPadam