Sabtu, 29 Januari 2011

Cerita Korea..aniaseiyo...


Pergh..dah macam tak ingat dunia sekali tengok citer korea ni...melekat depan skrin komputer saje. Sampai hubby pun tegur ..'citer korea...korea..korea.. tak bosan ker..?' hehe..mana boleh bosan bang dah minat kan. Haa..gambar kat atas ni plak adalah salah sorang hero pujaan aku..Hyun Bin(hee..jgn marah b...). Tak lah hensem mana pun, tapi kalau dia berlakon tu macam serasi je dengan jiwa aku ni...hehe... Kalau nak ikutkan ramai lagi hero korea yang hensem giler babas macam Dong wok citer (My Girl), Danny (Seducing Mr.Perfect)...sapa lagi yek..ramailah...tapi kebanyakannye muka 'jambu', so tak berapa nak 'hero sangatlah kan....

Actually, aku ni bukanlah tgk citer korea ni semata-mata tgk kat muka hero aje...tapi heroin pun aku amik kira. kalau pelakonnya Song Hye Kyo ke(Full house)...Song He Jin ke(A moment to remember)...dan yang cun-cun baru aku betah tengok. kalau tak..malas lah aku nak tengok. Baru-baru ni aku baru habis tengok citer 'Secret Garden'~Hyun Bin ngan Ha Ji Woon..pergh...layan tak hengat!...best betul citer, tapi kena sabarlah nak habiskan 20 episod tu...citer tu ada unsur mistik skit...hehe..layan...lain dari tu citer best yang aku dah tengok ~ Only muvie....200 beauty pounds(citer ala2 cinta kolestrol) tapi lagi best la..., A moment to remember ( nangis sungguh aku tengok citer ni-kisah isteri yang kena penyakit alzheimer jadi lupa segalanya termasuk suami dia..waaa..tak bleh citer nanti nangis), seducing Mr.perfect ( citer x bp best sgt tapi oleh krn hero dia yang mantop..layan...), A millionare first love (citer ni aku tak abis tengok pun...pelakon dah best tapi pergerakan citer lembab sgt-so tak sesuai dengan jiwa aku yang tak sabo ni), 1 litre of tears ( ha yang ni pun tahap bleh meleleh air mata punya...sob..sob..)...dan banyak lagi la yang aku dah tengok tak larat nak tulis. tapi right now aku nga tgk citer 'Personal Preference' ada 16 episod..skrag dah episod ke 10 aku tgk...hero dia hensem tapi ala2 'jambu' skit...feeling pun kurang..hehe...so pepehal pun aku memang minat citer korea...jrg bosan berbanding citer melayu..sori bukan nak pandang rendah kat citer malay..tapi memang payah nak puas hati bile tgk citer mlayu...citer indon lagi la MENYAMPAH..nasib pelakon dia mmg hensem2 dan cun..lau tak dah aku sepak tv kat umah aku ni masuk tong sampah...hahahaa...ok la taip off...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan