Ahad, 13 Mac 2011

~Tahun Baru~

Rasanya masih belum terlewat untuk aku berceloteh tentang kisah suka duka selama setahun berada di tahun 2010. Lagipun ni baru bulan 3. Masih mood awal tahun lagi. Pejam celik  pejam celik tahun pun berganti jugak akhirnya. Setahun ada 365 hari..selama tu jugak aku mengira ntah berapa ratus kali aku jatuh tersungkur dalam percaturan hidup. Tapi aku gagahkan juga kaki melangkah hingga aku akhirnya mampu bersama-sama yang lain berdiri di tahun yang baru tahun yang masih segar tahun 2011.

Tentu orang akan tertanya-tanya apa benda yang buat aku jatuh tersungkur kan?..bukanlah jatuh tersungkur kat atas jalan tapi itu juz dari segi istilah kehidupan ini aje. Yelah..sepanjang tahun lepas tentu banyak kali juga aku menitiskan airmata..Banyak jugak perkara yang berlaku telah mengguris rasa, hati dan perasaan aku. Oh! Tuhan aku hanya manusia kerdil yang tak punya apa di dunia ini. Segalanya hanyalah pinjaman..namun dalam banyak benda yang Allah bagi pinjam pada aku cuma satu yang masih aku belum perolehi...apa dia?..biarlah rahsia

Namun aku tak pernah berputus asa..walaupun setahun yang lalu aku juga berharap seperti ini, namun hanya kehampaan yang aku perolehi, tapi ini tak akan melemahkan semangat aku menharunginya. Insya allah pasti ada jalannya...pasti ada hikmahnya...pasti ada hasilnya...Tuhan itu adil dan maha mengetahui apa yang terbaik buat hambanya dan masanya telah ditentukan olehNya jua..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan